Reviews

180$ just too “look at my transmission” these guys made me wait 3 days to bring my car in to look at my transmission they said bring it in at “8am demanding” so I did when I showed up they almost turned me away because they had “other appointments” when I had called almost a week ago …. No call back I was worried because they close shop at 5 I called 15min before they said “oh sorry I check now for u” the shop was closing in 15 min they called me back and just said the whole transmission had to be replace and tryed to quote me 4,000 my car was in the exact same spot I left it when I came back I to pick up my mechanic told me that was way too much and we found a transmission locally with low miles for less then 1000 and 800 labor plz look elsewhere folks

We’re sorry to hear you were unhappy with your experience. However, we were unable to find a customer record under the name associated with this review, so we cannot verify the details described. For clarification, our business hours are 8:30 AM–5:30 PM. We do offer both used and rebuilt transmissions, but these are very different in terms of quality, reliability, and warranty. We always recommend the option we believe is best for the vehicle, with safety and long-term reliability in mind—not simply the cheapest option. We’d be happy to look into this further if you contact us with your vehicle and appointment information. Please contact us at (303)307-1208 if you have any other questions on concerns.

- 4G Automotive and Transmission

WARNING This place has to be the worst transmission shop I have ever been too first of all they told me to wait 2 days to bring my car when I did I called the lady 30min the shop was opened asking if my car was ok they said “ohh sorry we are about to look at it” next thing I get a call saying I have to replace the transmission they did not even try to check it and told me I had to pay 10,000 for a Subaru transmission for it used 3,000 im sorry but if u look into Denver shops they cost “1000 and about 800 to replace labor”this guy is a scammer and exploiter and they have some funny kid upfront that’s so slow does not know a damn thing about transmission quoting u fees out the ass WARNING I will upload the invoice tomorrow morning showing how trash and crazy upsell they tried on me

Thank you for sharing your concerns. We’re sorry to hear that you were unhappy with your experience, and we’d like to clarify a few points regarding the estimate. The price mentioned in your review was not simply $10,000 for a used transmission. Transmission replacement costs can vary significantly depending on the exact Subaru model, transmission availability, condition and source of the unit, warranty, parts included, labor, fluids, programming, and any additional work required for a proper installation. We also want to clarify that we do not charge customers for work that has not been approved. Our estimates are provided so customers can understand the available options and make an informed decision before any repair is performed. We understand that you may find lower prices advertised by other shops, but comparing a $3,000 used transmission plus a quoted $800 labor charge to a complete replacement estimate is not necessarily an apples-to-apples comparison. The warranty, condition of the transmission, parts included, labor required, and other services can all be different. We’re always happy to explain our estimates and answer questions about what is included in the price. If you would like to discuss your specific estimate with us, please contact our shop directly. We would be glad to review it with you and clarify any questions. Thank you again for your feedback.

- 4G Automotive and Transmission

Always honest and reasonable

These guys not only are very respectful and caring. They really Very knowledgeable about mechanical issues how to fix anything you have wrong with your car. These guys are the only ones that are gonna lay hands on my car from now on and any car I buy in the future. they are fantastic!!!!!

Very knowledgeable and helpful crew, Would recommend 4G automotive to anyone!

Took my truck in and they were able to diagnose and fix the issue same day. Great overall experience you can tell they are very knowledgeable and willing to help get you back on the road

Thank you for taking the time to share your experience! We truly appreciate your trust in our team. We're glad we were able to quickly diagnose and repair your truck and get you back on the road the same day. Providing reliable, knowledgeable, and efficient service is always our goal. We look forward to helping you with any future automotive needs and appreciate your recommendation. Safe travels!

- 4G Automotive and Transmission

I use them for my personal vehicle and sometimes some company vehicles. They are typically fast and I've never had any problems after. I've done things from valve covers to wheel bearings and charge pipes, brakes, driveshaft etc and the work has been good for a fair price so I would recommend